Saturday, October 9, 2010

Tips Meningkatkan Trafik Melalui Penajaan Peraduan

Post kali ini akan berkongsikan tips meningkatkan trafik melalui penajaan peraduan di blog orang lain. Industri blogging pada masa ini amat meriah dengan peraduan a.k.a contest yang dianjurkan. Tips ini semestinya memerlukan anda sedikit pelaburan berbanding tiada pelaburan diperlukan untuk tips meningkatkan trafik dengan komen, meningkatkan trafik dengan blogwalking, begitu juga meningkatkan trafik dengan publish gambar lucu.

Ketiga tips yang terawal tadi kita hanya memerlukan usaha dan keringat tanda mengeluarkan wang atau perbelanjaan. Namun hasilnya belum diketahui lagi. Jika anda melaburkan sedikit wang dengan sponser atau taja peraduan/contest di blog popular, peratus anda untuk mendapat trafik yang banyak adalah tinggi. Ini kerana blog popular semestinya sudah mempunyai pelawat yang ramai.

Selain itu, dengan menaja peraduan di blog popular, anda juga dapat menaikkan kredibiliti anda sebagai seorang blogger. Walaupun anda seorang blogger baru namun mampu menaja peraduan.kontast di blog popular, maka anda akan dianggap hebat dan blogger lain akan menjadikan anda sebagai inspirasi.

Jadi, untuk mningkatkan trafik blog/website anda, jadilah pemurah sedikit dengan menjadi penaja kepada peraduan/contest diblog popular. Antara blog popular yang selalu menganjurkan peraduan/contest adalah blog Denaihati.

Sekian,
Wassalam

0 comments:

Post a Comment